måndag 27 juli 2009

Tacorullar



Vilken "konstig" helg det har varit. Det har inte varit mycket ordning med maten utan idag blev det middag vid 19.30. Jag har kollat på hockey mellan Hv71-Färjestad. Färjestad vann tyvärr men de förtjänade verkligen vinsten.

Fattar inte hur klantiga vårt annars kanonbra jönköpings-lag var idag.. Men men.. Vi hoppas på nya, bättre tag, nästa match!

Idag blev det ju då som sagt sen middag och det blev en ny rätt som jag hittade i bloggen Hallon & Blåbär.

Jag gjorde många rullar för vi bjöd in svärmor, svärfar och min svägerska också.

Så om jag ska göra detta till bara oss i familjen blir det halverat recept.

Hur som helst så var det kanongott och här kommer min version:

8 rullar

8 smördegsplattor

700 g köttfärs

2 påsar tacokrydda orginal

½-1 gul lök

1 burk tacosauce

Riven ost

Gör så här:

Stek köttfärs med kryddor och lök. Kavla ut smördegsplattorna. Lägg köttfärsen, tacosåsen och den rivna osten på plattorna. Vik ihop och lägg dom med skarven neråt. Baka i ugnen, 200 grader, tills rullarna har fått färg. Servera med en god sallad och gärna en dressing. Jag gjorde en gräddfilsdressing:

5 dl gräddfil

1 påse tacokrydda

Salt

Vitpeppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar