tisdag 28 juli 2009

Kall sås


Vilken hetta det har varit idag. Så otäckt kvavt så man knappt kunnat röra sig utan att man blivit genomblöt. Tycker synd om Elin som inte kan säga ifrån när hon är törstig eller klabbig. Men jag badade henne, gav henne välling och har fönstret öppet så jag hoppas hon sover hyfsat i alla fall.. Idag blev det potatis till middag.. Har inte ätit potatis på över en vecka nu så jag var supersugen och när jag såg att Jessica som har bloggen

Hallon & Blåbär hade gjort en god gräddfilssås blev jag ännu mer sugen och gjorde en nästan likadan sås igår kväll så den stod och drog till sig jättelänge och den smakade underbart ihop med potatisen och de stekta kotletterna.. Mmm!!

Gräddfilssås:

3 dl gräddfil

2 msk riven rödlök

Hackad dill

Hackad gräslök

Salt

Chilipulver

Vitpeppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar