måndag 27 juli 2009

Orange orange

Mina ögonstenar

Ungar är verkligen underbara.

Idag när jag hämtade Ida (min mellandotter på 5 år) på dagis hade hon fått en loppa av en dagiskompis.

Hon lekte med den i bilen och säger rätt som det är:

"Säg orange, orange mamma"

"Orange, orange" säger jag.

Hon viker upp loppan och tänker en stund sen säger hon:

"Mamma, du är en vattenfärg"

Åhh vilket leende jag fick på läpparna.

Sedan började jag fundera på hur vackert det lät och jag hoppas att jag är som mycket färger i deras liv..

Jag kan se en stor tavla med rött, blått, lila, rosa, gult.. En massa lyckliga färger.

Jag hoppas mina barn känner lycklighet, trygghet, värme och mest av allt massor av kärlek trots att man ibland är en trött, utmattad och sliten mamma..

1 kommentar:

  1. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa det klart mamma<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera