tisdag 28 juli 2009

Min filosofi


Jag tänker mycket på det här med mat. Vad brukar du falla för för recept? Jag har märkt med mig själv, nu när man har tre barn, att är det t ex ingredienser jag inte känner igen eller mer än 10-15 ingredienser (förutom kryddor) så går det receptet bort..

Sen är det klart, oftast så följer man inte receptet till punkt och pricka men man kan ju få idéer från recept. Även där struntar jag i om det verkar för konstigt eller för omständigt eller det verkar ta för lång tid.

Nu är det snart lunchdags för min del. Hade en gratäng häromdagen och det blev två skivor kassler kvar så jag tänkte slänga ihop en god omelett med kassler, rödlök, champinjoner och skivad tomat.

Enkelt, smidigt men ack så gott.. Precis som min filosofi =)

Nu har min "varna-mannen-lapp" kommit upp på kylskåpet för denna månaden. Vi har varit ett par i 8½ år men har lär sig aldrig hur jag fungerar ca 5 dagar varje månad.

Hoppas ni får en underbar dag!

Kram Mia =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar