måndag 27 juli 2009

Mikrokola



Ida var snabb med att provsmaka sedan försvann alla rutor som smör i solsken, hihi:

För ett tag sedan satt jag och kikade runt på olika matsidor och bloggar. Hittade detta recept på kola man gör i micron men tyvärr kommer jag inte ihåg var exakt jag hittade det..

Detta gjorde jag och Ida i helgen. Men man kanske ska varna för det finns risk att man blir beroende av att springa ut i köket och ta en bit till..

Farligt god kola:

50 g margarin

3/4 dl vetemjöl

1 dl socker

1 dl sirap

1,5 msk kakao

Gör så här:

Blanda alla ingredienser i en microtålig skål. Ställ in i micron och kör i 1 min. Ta ut och rör om. Kör i 1½ minut till ungefär. Rör om och häll ut på en plåt täckt med bakplåtspapper. Ställ sedan in i kylen och låt svalna. Skär sedan upp i rutor men låt den ligga kvar på pappret om den ska ätas direkt och inte slås in i papper, för den fastnade rätt mycket på tallriken..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar