tisdag 28 juli 2009

Vilken "komisk" dag

Vilken tragikomisk dag det var igår :-s Jag skulle hämta Sofie på scoutläger men körde vilse. Åkte runt en timme innan jag fick ge upp och ringa till ledarna och förklara läget. Sofie kunde åka med en av ledarna och dom skulle skjutsa henne ända hem. Vid 14:00 skulle de komma.

Jag åkte hem och tiden gick. Vid 14:30 ringer Sofie och undrar var jag är. Kan du komma ner till kyrkan? (som ligger 2,3 mil härifrån) Dom ska åka nu, säger hon sen. VAA?? säger jag. Ja, kan du komma och hämta mig. Jag får panik och ringer mamma och säger förtvivlat att Sofie står i Huskvarna och jag är hemma. Det tar ju minst en halvtimme innan jag är där. Snälla snälla, hämta henne eller gå och möt henne?! Ja jag ber Tanja (min syster) att gå, säger mamma.

Bra, tack vad snällt!!

Jag ringer upp Sofie och säger att hon ska börja gå mot mormors för Tanja möter dig snart.

Vadå?? Säger hon då.. Vi ska åka från lägret nu! Men SOFIE, du sa ju att du var vid kyrkan. Näe, jag menade att jag ska åka till kyrkan nu för dom kan inte skjutsa mig ända ut till landet.

JAHAAA.. Ja ja, vi syns vid kyrkan sen då.

Panikringer till mamma och hon svarar inte. Ringer syrran och hon har redan hunnit iväg men inte långt som tur är. Säger till henne att det är lugnt. Phuuu!!

Vid halv fyra-tiden kommer Sofie och jag säger till scoutledaren att det var väldigt dålig info gällande hemresan. Hoppas det blir bättre till nästa år.

Efter det åker jag och lämnar Ida och Elin hos mormor för jag skulle kunna åka och handla i lugn ro.

Efter det åker jag och lämnar Lina (sysslingen).

Sedan bär det av för mig och Sofie mot A6 där jag ska in på systemet. Herregud vad folk!

Ringer min man och säger att jag inte hittar det han skulle ha.

Han: Är den eller den flaskan från sverige?

Jag: Men vad begär du?? Det går ju inte komma fram till hyllorna för allt folk..

Han: Ta bara nån då..

Jag: Tack!!

Sedan bär det av till maxi och där händer det största skämtet jag varit med om..

Jag handlar lite, bland annat duschcreme, potatis, gräslök. Ja, lite av varje. Kommer till brödet och tar två limpor. Sedan går jag till frallorna. Och där ska man scanna in varje fralla för sig. Ok, man får köpa 10 frallor för 29:- Bra. Det tar vi. Jag piper in 10 frallor och går vidare. Handlar lite kött och kollar sedan på scannern. Det är knappt två kassar men lite varor i varje och summan är på ca 740:- NÄÄÄ, vad sjutton är detta?? säger jag till Sofie. Vad dyrt!

Detta kan ju inte stämma. Börjar räkna lite snabbt i huvudet och får det till ca 380 kronor. Hmm, jag kan ju inte räkna så fel, tänker jag och kollar igenom alla varor på scannern igen. Kött 59:- Bröd 24.90:- Frallor 29:- mm.

Fattar ingenting. Näe, jag får ta bort alla varor och börja om. Minusar alla varor och det går fort. När det bara är frallorna kvar är summan på nästan 400:-

Vad sjutton är detta för skämt.. Blir arg och går bort till kundtjänst.

Jag- Hur kan scannern få lite frallor och några kassar till att kosta nästan 400:-??

Kundtjänsttjejen- Men du har ju scannat in frallorna 10 x 10.

Jag- Va?

Kundtjänsttjejen- Ja, du har köpt 100 frallor. Den skylten är ett pris för tio frallor. Du ska bara scanna in den 1 gång!

Jag- *skäms ihjäl* Jaaahaa, haha (nervöst skratt) Jaja, då får jag gå bort och ta bort 90 frallor då..

Scannar in allt igen och tar bort 90 frallor.

Säger till Sofie att schh, detta säger vi inte till någon!!

Men senare inser jag det komiska och skrattar som sjutton och tackar mig själv som var uppmärksam och att jag tittar på summan på scannern hela tiden, hahaha..

Usch, vilken dag. Men skönt att allt blev gjort igår. Idag är det städdag här.

Häromdagen gjorde jag en god mattårta. Recept kommer senare idag. Nu måste jag få lite gjort här hemma.

Kram Mia =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar