tisdag 28 juli 2009

Pastasallad


Vilket väder det har varit idag.. Helt underbart. Tyvärr har jag inte hunnit njuta så mycket då jag var var tvungen att åka och storhandla. Det var verkligen tomt här i skåpen.

Men i huvudet är det fullt av både mat och bakidéer så nu kan jag göra alla idéer verkliga ;-)

Jag blir inte sugen på mäktig mat när det är så varmt ute. Så nu blir det fräsch, lätt och gärna kall mat här hemma. Hur är det för er?

Pastasallad är mat som passar bra i värmen tycker jag. Här är min variant:

Pastasallad:

4 dl kokt pasta t ex fjärilspasta

Isbergsallad

Tomat

Strimlad kassler eller skinka

1 apelsin

1 msk olja

Salt

Svartpeppar

Paprikakrydda

Pastakrydda

Nu hade jag ingen rödlök hemma annars ska det vara det i också.

Det är bara att hacka, strimla och skära i bitar och blanda ihop. =)

Toppa med liten riven ost och en dressing gjord på gräddfil, salt, vitpeppar och pastakrydda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar