måndag 27 juli 2009

Jag beundrar er!


Om det finns en högre makt gör den allt för att pröva mig just nu. Det är helt otroligt men allt händer när Magnus inte är hemma. (han kommer förhoppningsvis hem på torsdagkväll) Alla möten jag måste på, endometriossmärtor till tusen, grymma blödningar och dessutom tar maten slut hemma.

Igår var en hemsk dag. Hade så så ont och jag knaprade citodon hela dagen. Men jag var tvungen att handla.

Nu har jag lämnat barnen i skola och på dagis och kommer vara hemma en stund. Sedan ska jag på ett möte. Sedan får jag åka hem igen och vänta tills jag ska hämta barnen igen. Sedan hem och förhoppningsvis blir det lugnt så vi kommer i säng i vettig tid.

Magnus är inte hemma många timmar i vanliga fall men det lilla han är betyder otroligt mycket.

Bara att han nattar Ida. Igår tog det 45 minuter innan Ida somnade. Hon är så otroligt svårsövd. Lilla gumman..

Elin somnar fort därimot. Och hon sover hela nätterna. Det gör vääääldigt mycket för min ork.

Ja så vem är det nu jag beundrar då? Jo, alla ensamma föräldrar med två barn eller fler som har ett heltidjobb! Eller ni som pluggar. Och då räcker det att ha ett barn för det ska bli svårt att få ihop det med plugg på kvällar! Och när barnet/barnen är sjuka missas det jättemycket för prov och studietakten fortsätter som vanligt.

Hur sjutton hinner ni med tandläkartider? Dagismöten eller skolmöten?

Hur hinner ni med städ, tvätt, disk och att handla??

Jag är också ensam i stort sett hela tiden. Men jag har inget jobb utan jag har förmånen att kunna gå hemma och sköta allt.

Jag hade aldrig hunnit med ett jobb känns det som.

Näe, världens största bukett blommor till alla ensamma mammor och pappor som kämpar att få vardagen gå ihop!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar