tisdag 18 maj 2010

Stressig vecka


Denna veckan har jag otroligt mycket att göra. Det är bvc-besök, kalas, hajk, konfirmation, inköp av present till en flicka på 7 år och en pojke på 15 år. Maken jobbar och det föds massor med kalvar så han har inte tid att följa med eller hjälpa till.

Så denna veckan blir lugn på bakfronten. Vad gäller middagarna har jag gått tillbaka lite bland mina recept så det blir bara gamla godingar =)

Bl a:

I förrgår hade vi Wokat till middag fast jag hällde i lite grädde och lät det puttra ihop så det blir härligt krämigt istället för att ha gräddfil till. Barnen fick kokt korv till.

Igår blev det:

Pasta med baconsås

Och idag blir det potatis, stuvad blomkål och falukorv.

Imorgon blir det nog hemmagjord pizza

Och om jag har tid på torsdag blir det raggmunk och fläsk.

Vad jag ska ha fredag har jag inte bestämt. Det måste vara något som går fort och som mättar bra för Ida ska på kalas och Sofie på hajk.
Snälla kom med förslag på något

Jag ska försöka ta tillvara på de små stunderna som är stressfria. Så jag hoppas att veckan blir härlig fast det är mycket att göra.

Hoppas ni får en bra vecka!!

(Misse får pryda detta inlägg. Är allt lite avundsjuk på honom. Han gör precis vad han vill. Han har inga krav. Så skulle vi också leva. Åhh vad skönt det hade varit ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar