söndag 9 augusti 2009

Korvgratäng och fågel





Vilken syn som mötte mig när jag kom hem för ett par dagar sedan. På hallgolvet låg det fågelfjädrar. Jag tänker, att det är nog nån av katterna som släpat in en död fågel men när jag tar upp fjädrar hör jag hur det flaxar i vardagsrummet. Då sitter denna söta lilla fågel i fönstret. Jag tror att det är någon av katterna som tagit in fågeln men tappat den. Det kontiga var att den inte var skadad utan bara jättestressad.
Först satt den i ena fönstret men när jag lyckats öppna ena haspen flög den iväg till andra fönstret. Hjälp vad rädd jag blev.
Tillslut lyckades jag få upp båda hasparna så den lilla kunde flyga ut i friheten igen. Haha, snacka om en överraskning.Lägg till bild
Till middag blev det korv och potatisgratäng. Det liknar detta recept förutom att jag strimlar korven och steker tillsammans med broccoli. Sedan skivar jag och lägger kokt potatis i en ugnsform, salta och svartpeppra, lägg på korven och häll på sås. Lägg på potatis, salta och svartpeppra igen och häll på sista såsen. Strö över riven ost.
Grädda i mitten av ugnen ca 15-20 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar