lördag 10 juli 2010

Dieten vecka 1

Det är ett par stycken som har hört av sig och undrat vad det är för diet jag har kört.
Den är verkligen kanon och jag rekommenderar den till alla. Men man måste ha vilja om man ska klara det!

Jag hade det 26 dagar av dessa 28 (det blev en hamburgare och en kebab under dieten) Jag gick ner ca 8 kilo på 4 veckor.

Nu har jag ätit middag som resten av familjen men det har blivit knäckebröd till frukost och 2 kokta ägg till lunch så nu har jag gått ner ytterligare 3 kg.

Så 11 kg kvar till min målvikt =) Jag närmar mig. På måndag hade jag tänkt att sätta igång med dieten igen men jag vet inte om jag har den riktiga viljan. Vi får se på söndag =)
Jag har gjort om dieten så den ska passa min smak så ni får både originalversionen och min version. Vi börjar med V 1. V. 2,3 och 4 kommer efter hand.


Originalversionen:

V. 1
Mån: 1 kg bananer (5-6 st)

Tis: 1kg bananer (5-6 st)

Ons: 2 hårdkokta ägg, 1 knäckebröd, kaffe el. te, fiskbullar, morötter, blomkål, 1 potatis, 2 päron, 2 äpplen

Tors: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd, 1 skiva ost, kaffe el. te, kalvsylta, blomkål

Fre: 2 stekta ägg, 1 skivor bacon, 1 knäckebröd, 1 skiva ost, kaffe el. te, 1 potatis, kycklingsallad, 1 skiva vitt bröd, 3 äpplen, 1 apelsin

Lör: 2 stekta ägg, 1 skivor bacon, 1 knäckebröd, 1 skiva ost, kaffe el. te, spenat, 1 potatis, 1 skiva vitt bröd, 1 kg räkor, roquefordost

Sön: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 tomat, 1 skiva vitt bröd, kaffe el. te, biff, gröna bönor, 1 potatis, 1 glas öl, 2 äpplen, 2 apelsiner

Min version:

Mån: 1 kg bananer (5-6 st) Te

Tis: 1 kg bananer (5-6 st) Te

Ons:
Frukost: 1 knäckebröd
Mellanmål: 1 kokt ägg, 1 äpple, te
Lunch: 1 kokt ägg, 1 äpple, te
Middag: 1 potatis, fiskbullar, riven morot, kokt blomkål

Tors:
Frukost: 1 knäckebröd, 1 skiva ost, te
Mellanmål: 1 kokt ägg, te
Lunch: 1 kokt ägg, 2 skivor skinka
Middag: 4 skivor rökt skinka, kokt blomkål

Fre:
Frukost: 1 knäckebröd, 1 skiva ost, te
Mellanmål: 2 skivor vitt bröd, 1 tomat, 1 äpple, te
Lunch: 1 kokt ägg, 2 skivor skinka
Middag: 1 kycklingfilé, sallad

Lör:
Frukost: 1 knäckebröd, 1 skiva ost, te
Mellanmål: 2 skivor vitt bröd, 2 skivor skinka, 1 tomat, te
Lunch: 1 kokt ägg, 2 skivor skinka
Middag: 1 potatis, 1 dl stuvad spenat, 1 kokt ägg

Sön:
Frukost: 1 kokt ägg, 1 skiva vitt bröd,te
Mellanmål: 2 skivor vitt, 1 tomat, 1 äpple, te
Lunch: 1 kokt ägg, 2 skivor skinka
Middag: 1 potatis, 1 skiva kött, kokt blomkål

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar