fredag 21 mars 2014

Skola..

Så, då har två dagar passerat i skolan. Jag har skrivit så mycket att jag fått en blåsa på fingret, haha.. Igår läste vi om livmedelshygien, personhygien och all annan hygien inom livmedelsyrket. Det var många aha-upplevelser. Som att köttfärs är en värre bakteriehärd än kyckling vid fel hantering. Kyckling hör man ju alltid skräckhistorier om.. Idag har vi läst om mikrobiologi. Jag kan bara säga att jag kommer definitivt skölja mina grönsaker, rotfrukter och bär betydligt noggrannare än jag gjort hittills. Jordbakterien är ingen rolig bakterie.
Idag tar jag iaf fredagkväll. Imon ska jag sätta mig och läsa det jag skrivit. Repetera och sortera allt i hjärnan.
Någon bakning eller rolig matlagning blir det nog ont om denna helgen. Tack o lov har jag inte fått någon rolig idé eller sprungit på något roligt recept.
Däremot vill jag verkligen hinna sy ett pennfack. För det behöver jag. Jag har ett underbart rosablommigt tyg som kommer passa ypperligt till det.
Ha nu en underbar helg. Det ska jag ha.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar