onsdag 13 juni 2012

Snart är lovet här!

Solen skiner.. Så himla härligt. Men jag är så trött.. Tröttare än vad som borde vara lagligt faktiskt.
När barnen har somnat på kvällen (jättesent för jag har en dotter som kan vinna vm i pigghet) så har jag så mycket jag måste och vill göra. Igår var klockan över midnatt innan jag kom till ro. Och klockan ringer 5.30. Knappt sex timmars sömn är alldeles för lite för mig. Minst 7 ½ timme är lagom för mig. Då är jag pigg till kvällen.

På fredag är det äntligen skolavslutning för mina prinsessor.
Jag är dock lite orolig inför fredag. Det är två veckor sedan jag hade sjukt ont av min endometrios. Bara jag inte får ont på fredag. Jag skäms väldigt mycket när jag inte kan gå normalt och att känna sig blek och ögonen är svullna av trötthet. Det mesta kan man ju dölja med smink men inte sättet att gå. Och när man tar en massa smärtstillande så blir man ju lite konstig i huvudet också. Man är med men ändå inte riktigt där. Håll tummarna att skovet håller sig borta tills på lördag.

Igår var i alla fall en bra dag. Barnen har inga läxor nu och det är så skönt. Man kan umgås efter middagen istället för att tjata om läxor. Så efter att disken var inställd i maskinen tog vi en mysig promenad och hämtade posten. Det tar ca 15-16 minuter att gå i normal takt upp till brevlådan. Igår tog det en timme! Vi stannade och kastade sten i bäcken. Tittade på insekter. Blåste maskrosdun och jag lärde barnen hur man blåser i gräs mellan tummarna. Mycket skratt blev det. Mysigt. Det obligatoriska fotot skulle förstås tas med. Pajasen Elin skulle ju fjanta lite och Sofie stoppade stora blommor i håret som antenner. Suck, haha.. Jag tog nog 7 bilder innan jag fick med alla och att alla tittade åt rätt håll utan att busa. Hahaha.. Tillslut blev det bra i alla fall.




Är så lycklig över mina barn. De är verkligen en källa till skratt och bus bara man tar sig tiden och lägger bort alla måsten en stund.
Så jag hoppas verkligen vi får ett bra sommarlov där jag ska försöka släppa alla krav och måsten och där vi kan umgås och bara njuta av att vara lediga tillsammans.

Fint väder hoppas jag såklart på med så vi kan åka och bada eller bara sitta ute och njuta i trädgården.

Men ännu är inte lovet här så nu ska jag återgå till verkligheten och fixa lite med barnens avslutningskläder, disk och tvätt innan det är dags vid 12.15 att hämta Elin på dagis och vid 14.30 hämta de stora flickorna Ida och Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar