söndag 24 juni 2012

En ny upplevelse

Igår hände något riktigt otäckt.
Jag hade lite ont i magen på dagen. På eftermiddagen gjorde det mer ont. Rätt var det var på kvällen fick jag så ont att jag föll ihop på golvet. Jag började svettas, frysa, skaka och gråta. Oförmögen att resa mig. Det var som om benen blev förlamade av smärtan.
Svärmor kom och tog fram en morfintablett till mig. Sedan låg jag där i säkert 30-40 minuter innan jag kände att värken släppte lite så jag kunde resa mig.
När jag sedan gick bredvid min säng fick jag sådär sjukt ont igen men denna gången hade morfintabletten klippt av topparna på smärtan. Men jag gnydde och skrek om vart annat.
När jag la mig i sängen kändes inte smärtan lika tydligt.
Jag somnade men vaknade flera gånger av smärtan.
Idag har jag varit i stillhet hela dagen. Och tagit en massa smärtstillande. Har inte känt av den starka smärtan p.g.a. av tabletterna tack o lov.
Ja, usch den var en ny upplevelse som heter duga.
Hoppas det går fort till den 23 juli så jag kanske kan få någon hjälp för detta är så jobbigt!
Nu ska jag försöka natta mina barn. Ha en bra kväll.

1 kommentar:

  1. Men fy :(
    får flashback av min dag då urinblåsan brast....
    hoppas du får bra hjälp snabbt!!

    SvaraRadera