tisdag 19 januari 2010

Lånedator

Efter två veckor utan dator har jag nu fått låna en dator av media markt. En jättedålig gammal laptop som bara vill stänga allt man öppnar. Internet Explorer är katastrof. Vi får väl se om jag lyckas publicera detta inlägg..

Här händer det mängder nu när man inte har en dator. I helgen började jag rensa vår överfulla bokhylla. Jag skämdes över hur det såg ut i den. Alla böcker låg huller om buller. Massor av foton i oordning. Pärlor som ungarna tappat överallt. Jag kan säga, utan att överdriva, att jag har inte ens tagit tag i dammandet för alla saker på flera, flera månader.
Men nu då fick jag lust att rensa ordentligt. Jag köpte fyra fina lådor till att samla barnens minnessaker och våra minnessaker med tidningar, vykort mm mm..

Det tog två dagar att rensa och sortera allt. Det slutade med en överfull sopsäck av diverse saker, pussel där det fattas bitar och ja, bara massa skräp. Uppepå det slängde vi två stora kappahlpåsar med bara gamla teckningar, gamla papperslappar mm.

Jag har också börjat sortera alla mina recept jag har i en plastlåda i köket. Jag kollar aldrig igenom dom för det är bara jobbigt. Så nu när jag städade bokhyllan hittade jag fina receptböcker som jag köpte för flera år sedan.

Nu har jag då börjat skriva över alla recept i dessa. Det kommer nog ta flera månader då man bara orkar/hinner skriva av ca 5-6 recept åt gången =)

Sedan har jag varit hos frisören. Jag klippte bort 50 cm hår så nu är man korthårig. Är det gravidititetssyndrom tror ni, haha.. Boa och förändra =)

Idag var hos barnmorskan. Allt är verkligen bra med bebisen men jag lider av fruktansvärd foglossning. Det är ju ca 11 veckor kvar så det är väl bara att stå ut, ta det lugnt, gå sakta osv..

Över till något annat, mitt gnäll är inget roligt att läsa om, eller hur ;-)

Idag när vi åt frukost satt vi och pratade lite minnen. Då frågade mellantjejen Ida om hon fanns då.
Jag: Näe, du fanns inte.
Ida: Men var fanns jag då?
Jag: Ja du gumman, ingen aning..
Ida: Jag vet, jag satt nog i himlen och väntade. Sedan flög jag ner i din mage =)

Ungar är verkligen underbara <3

Näe nu börjar datorn låta konstigt :-s

Ha en fortsatt underbar kväll och kram tills vi hörs nästa gång!!

1 kommentar:

  1. haha, de är för roliga de där små. Ellen pratar bara om vilka snälla mammor hennes kompisar har, dvs. Ida, Felicia och Annies mammor. Felicia har minsann både mp3 och kattunge, Ida har såååå många gosedjur att det inte är klokt och Annie har världens häftigaste discolampa. Hennes mamma däremot, köper inga roliga eller häftiga saker till henne.... *suck* det är ju kul att hon uppskattar sina kompisars mammor i alla fall... =)

    Gnäll på, fy vad det är hemskt o vara gravid. Du har all rätt i världen o gnälla. Jag är fruktansvärt nyfiken på din frisyr.. =D

    SvaraRadera