måndag 8 oktober 2012

God jul på er =)

Igår var vi och gjorde stan, bokstavligt talat..
Vi skulle handla lite ditten och datten så vi beger oss till stan. Och jag kunde inte låta bli att köpa julmust. Det är ju så gott. Tyvärr hade de inte light men, jaja, strunt samma.. Ner i vagnen åkte en flaska i alla fall.
Vi åker vidare till citygross för de har superbilliga vantar där. Går in ensam i affären, barnen och maken väntar i bilen efter våra rundor inne på jula och granngården. De höll på att riva och springa och ligista sig där så nästa gång vi kommer dit sätter de nog upp röda varningslampor för att varna de andra stackars kunderna. Och det ville jag inte vara med om igen.

Hur som helst så går jag där inne, på citygross alltså.. Jag hittar de billiga vantarna och sedan går jag och kikar lite på både det ena och det andra. Kommer fram till brödet.
Oj, billigt rostbröd. Åhh då kan vi äta rostat bröd till frukost imorgon hinner jag tänka i en sekund, sedan kommer jag på, Ja, just det, det är måndag imorgon.
Det betyder ju att man ska äta en springa-runt-och-äta-och-samtidigt-skrika-skynda-er-nu-för-fa,ops,sjutton-barn-frukost..
Jaja, vi kan ju äta rostat bröd nästa helg.
Fortsätter mot kassorna och plötsligt uppenbarar sig en hel avdelning med tomtemasker, julpynt och adventljusstakar.. Men HALLÅ??
Löven har precis börjat falla, solen skiner. Kan vi inte få ha lite höst innan vi blir påminda om julstressen som lär komma fortare än vi tror.
Jag gav ju visserligen starta-julen-supertidigt-vännerna vatten på sin kvarn genom att köpa julmust. Men det kan jag förlika mig med. Men tomtemasker. Nej, där går gränsen tycker jag.
Men nu tänker jag inte köpa mer julmust för då är man ju trött på det när del väl är jul sedan.
Men det kanske är såhär det kommer vara.. Om några år kanske vi inte ens plockar bort adventsljusstakarna.

Och vi kanske kan börja säga GOD JUL till varandra redan. Då har man ju tid på sig och glömmer inte bort att säga det till någon.

Nu är det dags att klä på mina små ligister för att hämta hem dom stora. Och nu när jag ändå kommer ihåg det, Gott nytt år på er ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar