söndag 8 mars 2015

Ett cv blev till drömjobbet

Min dröm när jag pluggade var att få jobba på ett café. Att få träffa människor och servera kaffe, kakor, stå i kassan och få vara social. Det kändes som att alla tog min dröm som lite väl kräsen. Jag ville verkligen inte jobba på en fin restaurang. Och absolut inte heltid. 
Jag lämnade mitt cv på Bernads drive in. Två veckor senare ringde de från ett annat Bernads som ligger centralt. Jag blev tillfrågad om jag ville provjobba. Självklart ville jag det. Dagen efter kl. 10 var det dags. Jag blev mottagen på ett underbart sätt. Alla var trevliga och hjälpsamma. Efter tre dagars provjobb så fick jag tider veckan efter med. Och i måndags fick jag skriva på papper om provanställning. Så nu har jag jobb. Allt mitt slit med pluggande och serverandet i skolan har gett resultat. Jag gjorde det många (inkl mig själv) inte trodde. Jag fick drömjobbet. Är så glad! Nu ska jag plugga bröd och tårtor. Hihi. 
Ha en underbar söndag. Kram Mia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar