måndag 23 februari 2015

Nutellabrownie

Jag bakade faktiskt en supergod brownie på bara fyra ingredienser. Den kakan blev så god så jag kunde inte sluta äta. Gick och tog en bit hela tiden.. haha.. 
Ni bara måste baka denna!!

Nutellabrownie 

Ingredienser:

375 g Nutella
2 ägg
1 nypa salt
1 dl mjöl

Gör så här:
Vispa Nutella och ägg i någon minut. Blanda ner salt och mjöl. 
Häll smeten i en smord och bröad eller bakplåtspappersklädd liten form. Min är ca 20×15 cm.
Grädda mitt i ugnen i 180 grader i 22-28 minuter.
När den svalnat kan du bre ut Nutella och pudra över florsocker eller göra som jag: Bre ut en burk karamelliserad mjölk (obs ej kondenserad!!) och strö över jordnötter. De salta ger en god smak mot det söta. Gillar du inte det, ta osaltade nötter. 
Skär sedan i rutor.
Smaklig gofika =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar