fredag 14 mars 2014

Skola och macarons-mix

Idag är det äntligen fredag. På måndag börjar ett nytt kapitel i mitt liv. Jag ska börja plugga. Jag ska läsa café och kallkök. Det ska bli så spännande. Böckerna har jag fått hem. Och jag är så glad. Allt är intressant i dom. Jag håller nu tummarna att allt kommer flyta på. Att jag får ihop plugg med alla läkartider, bvc-besök, tandläkarbesök, utvecklingsamtal och föräldramöten som så lägligt har hopat sig. Och självklart att min små kära barn håller sig friska. Men jag ska kämpa på för utbildningen är bara på knappt 6 månader. Det måste gå. Jag VILL att det ska gå.. 
Idag, efter att paketet legat ett x antal månader i skafferiet, har jag testat att baka Icas Macarons-mix (Bättre sent än aldrig, right ;-) Jag smakade på en utan fyllning och jag tyckte väl sådär. Alla höjer macarons till skyarna så lite besviken är jag.. jaja det återstår att smaka med fyllningen på. Jag hoppas dom är godare då..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar