tisdag 10 augusti 2010

Kiwimarmelad



Jag är inte jätteförtjust i apelsinmarmelad så jag provade att göra egen kiwimarmelad. Jag tyckte den var god. Inte så söt och stark men maken och barnen tyckte den var sådär.. Så jag får väl äta upp de två burkarna själv, vilket kommer ta en evig tid, haha..

Men det är roligt och variera knäckebröden med ost, som jag äter varje morgon lite =)

Kiwimarmelad:


1 kg kiwi
2 ½ dl vatten
1 pkt syltsocker 1+3 eller 1 pkt vanligt syltsocker

Gör så här:

Skala och skär kiwin i små bitar. Blanda allt i en stor gryta. Låt småkoka på medelvärme i 5-6 min.

Skumma noga och häll sedan upp på rengjorda varma burkar.

Ställ svalt att kallna.

2 kommentarer:

  1. Vad festligt! Snygg färg om inte annat och kan tänka mig att den är riktigt god! Får jag nog ta och testa nångon dag när jag kommer över ett parti kiwi!:)

    SvaraRadera
  2. Oj vad spännande med Kiwimarmelad! Låter ju hur smaskigt som helst! ;)

    SvaraRadera