måndag 24 augusti 2009

Biffar med tomatsås


Hur har helgen varit? Här har det varit ganska lugnt. I lördags skulle jag på 30-års kalas med picknick men lilla dottern håller på att få tänder och hon var väldigt gnällig och hängig så det fick bli till att ställa in.. Hoppas vi kan träffas en annan dag så man får ge presenten då.
På lördagskvällen åt vi kräftor och rostat bröd med västerbottenost. Jag åt 11 kräftor sedan var jag nöjd.
I övrigt har vi inte gjort så mycket utan söndagen bara lunkade på.

Nu är det bara två eller tre dagar kvar på förra matsedeln. Så snart är det dax att sätta sig och skriva en ny. Det är roligt att ge sig ut bland alla härliga matsidor och matbloggar för inspiration.

Mina gamla mattidningar ger också en massa inspiration och det resulterade i detta:

Biffar med pasta och tomatsås:

400 g köttfärs
1 krm salt/biff
svartpeppar

Gör så här:

Forma färsen till biffar. Salta, peppra och stek biffarna på medelvärme tills de är genomstekta.
Lägg åt sidan.

Tomatsås:

500 g passerade tomater
3 msk hackad persilja eller timjan
½ gul lök
salt
peppar
en nypa socker

Gör så här:
Hacka och fräs löken. Häll i tomaterna i pannan. Tillsätt kryddorna och låt småputtra några minuter. Servera med valfri pasta och stekta wokgrönsaker.

1 kommentar:

  1. Ser lika gott ut som vanligt;-). Tråkigt när tänderna är på väg eller tråkigt är det ju inte men det kan vara riktigt jobbigt. Sonen är sjuk, jätte snorig så han får bli hemma med mig imorgon från dagis. Som tur är så är dotterna frisk iaf så lite lungt blir det väl hemma;-)! Hoppas allt är bra? Kram Erika!

    SvaraRadera