måndag 13 juni 2011

Söndagsmiddagen blev till..



...en supergod middag dagen efter med. Rester är ju så bra. Idag ska vi ha buffé här hemma med lite pastagratäng, hemmagjord pizza och sedan har jag ett par färskpotatisar i frysen som jag älskar, så de kommer jag äta som en liten förrätt med en liten klick smör och salt =)
Det är alltid bra att göra lite extra mat. När det kör ihop sig en dag så passar det så bra med en sådan här buffé.
Ja, ja, åter till vad inlägget ska handla om, haha..

Jag gjorde färskpotatis, stekt benfri kotlett i skivor och en supergod gräddsås. Såsen gick åt men det blev både potatis och kött över så dagen efter tärnade jag potatis och kött. Jag hade en halloumiost hemma som jag också tärnade. I med allt en stekpanna. Jag hade också lite kokta grönsaker kvar så det åkte ner i stekpannan det med. Jag saltade lite och pepprade en aning.
Sedan var det klart.
Barnen åt med god aptit så det blev helt klart godkänt. Och för att inte tala om hur billigt det blev när samma middag kan mätta i två dagar. =)

2 kommentarer:

  1. Att trolla med rester det kan bli nog så gott. Här slängs sällan och aldrig några rester utan allt åter används, på muurikkan eller i stekpannan!
    Hur mår du nu efter din op, va tvungen att googla och kolla vad du opererades för och jag säger bara jisses inte kul det där du!
    Trevlig helg!
    Psst nu har jag fått ordning på min blogg igen! Välkommen in!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kikade in en snabbis igår tror jag det var. Skönt att du äntligen fått ordning på ditt bildproblem.
    Nu mår jag bra tack o lov =)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera