lördag 13 mars 2010

Jag gjorde det!!


Nu är jag så trött på pasta att jag blir galen.. Haha.. Näe, inte riktigt. Jag älskar pasta men nu börjar det bli väldigt svårt att variera middagarna. Så jag chansade och köpte potatis sist jag storhandlade. I torsdags var det då dags att koka potatis och göra stuvad spenat som jag längtar så efter. Och gissa vad..
Det gick hur bra som helst att koka potatis. Vet ni hur lycklig jag är nu =))

Jag ska nog inte överdriva potatiskonsumtionen ännu men nu kan man ju ha potatis någon gång i veckan.. Tjoooohooo =)

Jag var så ivrig att äta så jag glömde fota så jag gjorde i ordning en liten tallrik efteråt..
Så här gör jag min stuvade spenat:

Stuvad spenat:

Hackad fryst spenat
Smör
2-3 dl mjölk
2 msk mjöl
Salt
vitpeppar
socker

Gör så här:

Tina spenaten i en gryta på medelvärme. Lägg i en rejäl klick smör, mycket salt och lite vitpeppar.
Gör en redning av mjölken och mjölet. Rör ner det i spenaten. Smaka av med salt, peppar och en eller två nypor socker.
Servera med potatis, falukorv och kokt ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar