tisdag 7 augusti 2012

Pulvermos=Tabu?

Får man som matintresserad tala om att man gjort pulvermos? När jag varit och handlat blir det någon form av snabbmat när jag kommit hem. Pizza, billys pizza, hamburgare.. Ja ni fattar.
Idag blev vi väldigt sena. Men inte pizza.. Jag skulle hellre dött faktiskt. Usch. Men pulvermos och korv. Det var säkert 7-8 år sedan sist.
Och jag ångrade mig verkligen inte när jag smakade av. Mums säger jag bara.
Jag gjorde 8 portioner. Tog 10 dl mjölk och 3 dl grädde. En rejäl klick margarin. Salt, vitpeppar och aromat. Och inte att förglömma: En rejäl nypa socker.
Och grillkorv och tomat-och rädissallad till det.
Det var himla gott. Det kommer jag absolut att göra igen. Jag tycker inte man kände så stor skillnad på pulvermos och vanligt faktiskt. Och barnen åt med god aptit. Så även dom gillade detta bättre än pizza från pizzerian.

Bilden är från felix.se

4 kommentarer:

  1. ja det är faktiskt gott så länge man kryddar osånt själv som du skrev så kan de bli hur bra som helst :D

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är helt ok med pulvermos och kryddar man det så blir det riktigt gott. I stugan är det ett måste, mos, grillkorv och räksallad mmmm va gott! Att krydda med persillade är inte heller så tokigt!

    SvaraRadera
  3. Får jag tipsa om www.pulvermos.se med massor av inspiration kring annorlunda matlagning.

    SvaraRadera