tisdag 26 juni 2012

Nu vänder det!

Jag har känslan i kroppen.. Det vänder nu.. Smärtan, nedstämdheten, vädret..Det går mot bättre tider. Att man vaknar och man kan ta sig ur sängen utan problem. Självmordstankarna finns inte där i bakhuvudet utan tvärtom, det löser sig. Jag vill leva och mina barn är mina underverk! Solen skiner på en blöt gräsmatta och den blöta tvätten som jag inte hann ta in kommer torka. Lycka i själ och kropp =)Jag kommer att få ont igen men det bryr jag mig inte om nu!!

Nu när jag tänker efter var det nog på midsommarafton nedstämdheten vände. Världens bästa midsommarafton.
Min syster var här och min systerson. Vi hade det mysigt och roligt med god mat. Ok, efterrätten blev inte som jag tänkt mig, en frusen glasstårta. Men kexbotten blev lite väl hård efter ett stund i frysen.. Jaja.. den var god i alla fall.. Det är ju det som är huvudsaken!

Midsommarstången blev så fin. Och vi dansade små grodorna och mormors lilla kråka, fast vi sjöng mammas lilla kråka. Barnen tyckte det var superkul. Det är lycka det, att se glädjen i barnens ögon.

Sommarlov, ja det är en härlig tid på året. Nu ska jag sätta mig ute på trappan och ta en stor kopp te och njuta av solens strålar som landar på mitt ansikte.

För nu, nu vänder det..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar