onsdag 14 december 2011

Julstress och kantarellsås

Hur har ni det i julstressen? Igår köpte jag julklappar. Är alla ute i god tid i år? Det mesta jag skulle köpa var slut och jag fick åka runt som en galning för att hitta rätt. Efter sex timmar gav jag upp. Ont i benen och ryggen ringde jag min man. "jag hittar inte allt, jag får åka en annan dag" Men det är i alla fall bara den största och minsta kvar =)
I helgen ska jag göra stek och kantarellsås. Åhh vad gott det ska bli.

Kantarellsås:
Valfri mängd kantareller
Smör
4 msk mjöl
4 dl mjölk
2 dl grädde
Salt, Peppar
En nypa socker eller två
Bong kantarellfond

Gör så här:
Stek kantarellerna, pudra över mjölet och rör om. Häll i det mesta av mjölken och vispa. Häll i resten av mjölken, grädden, kryddor och fond. Låt puttra 5 minuter under omrörning. Servera med potatis och en god köttbit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar